سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر در کسى خصلتى شگفت دیدید ، همانند آن را انتظار برید چه طبیعت او وى را بر انگیزاند دیگر بار ، بر کردن چنان کار . [نهج البلاغه]
زلال

والاترین مکتب

مکتب اهل بیت علیهم السلام که در حقیقت توضیحی جامع وتفسیری کامل بر آیات قرآن مجید و بیان کننده ی سنت پیامبر اسلام(ص) است راهنمای انسان به سوی سعادت دنیا وآخرت وضامن امنیت و آرامش در دنیا و رفاه وآسایش ابدی در آخرت است.

 دراین مکتب انسان ساز تمام ملکات مثبت باطنی و زیبایی های اخلاقی وحسنات باطنی بیان شده ونسبت به همه ی زشتی های اخلاقی به انسان هشدار داده اند.

آنچه در این دو زمینه برای آبادی دنیا و آخرت بیان شده ، آگاهانه و به جرات می توان گفت که در هیچ مکتب و مدرسه ای و در هیچ آموزشگاه و دانشگاهی و از طرف هیچ استادی بیان نشده است.

اگر به کتاب های اخلاقی و روانکاوی و روانشناسی شرق و غرب بویژه به نوشته ها و مقالات اساتید معروف یونان زمین و اسکندریه قدیم و پارسیان حکیم و فلاطونیان جدید و اروپاییان قرون وسطی و قرن هجدهم به بعد مراجعه کنید ، آنچه در مسائل اخلاقی و روانی در مکتب اهل بیت می بینید نمونه اش را در هیچ جایی نمی یابید .

بی توجهی به مدرسه ی اهل بیت و بی خبری از حقایقی که آن بزرگواران برای انسان سازی بیان کرده اند و جایگزین کردن مکتب دیگر به جای مکتب آنان چه مکتب شرقی   و چه مکتب غربی بزرگترین خسارتی است که انسان به دست خود برای خود فراهم می آورد ، و کوبنده ترین ضربه ای است که با دست خود بر ساختمان انسانیت خود وارد می کند، و سخت ترین بلایی است که جاهلانه به سر خود می آورد.

اهل بیت علیهم السلام با راهنمایی های خود ، بویژه با هدایت گری الهی و ملکوتی خود به سوی حسنات اخلاقی ، راه بهشت را به سوی انسان می گشایند و جاده ی خطرناک دوزخ را به روی انسان مسدود می کنند.

اهل بیت همچون پیامبران دلسوز ترین معلمان نسبت به انسان هستند، این انسان است که باید با آگاه شدن از تعلیمات آنان و به کار گرفتن آن تعلیمات از وجود مبارکشان قدر دانی کند و نسبت به ساحت مقدسشان سپاس ورزد.

روایات فراوانی در کتاب های معتبر نقل شده است که منظور از صدیقین و شهدا و صالحین در آیات قرآن مجید اهل بیت و ائمه طاهرین علیهم السلام هستند و روایات بسیاری به دنباله آیه ی شریفه ی سوره نساء نقل شده است که هر کس پس از خدا و پیامبر از اهل بیت که مفسر قرآن و بیان کننده سنت واقعی پیامبرند اطاعت کند در قیامت با آنان خواهد بود و بر سر همان سفره ای متنعم خواهد گشت که آنان متنعم اند .

کمال اطاعت از خدا و پیامبر به این است که از اهل بیت اطاعت شود ، زیرا خدا و پیامبر   اطاعت آنان را به عنوان اولوالامر و اهل ذکر و دانایان واقعی واجب کرده اند و بدون اطاعت  از آنان در حقیقت خدا و پیامبر اطاعت نمی شود.      

با یاری خداوند و عنایات اهل بیت علیهم السلام از این پس جهت تکمیل و به نتیجه رساندن این مطلب ، در حد توان بخشی از درس های اخلاق اهل بیت را به شما دوستان عزیز ارائه می نمایم.



نوشته شده توسط مالک 87/11/2:: 3:37 عصر     |     () نظر